Changes in Pontianak


lately I see a lot of changes that exist in my city that is pontianak city, and I also had time to take some pictures. Although not much has changed in Pontianak at least there has been a change in this city.

  • Home Read



Location : Garden Akcaya
[English]

Akcaya Park has now become a place to be visited while in Pontianak, many places that have been repaired and in one of Akcaaya Park beautifull Now it is equipped with a home read that is in the park akcaya.
this place can switch functions as a library and a place to read for visitors who are in the park.


[Indonesia]

Taman Akcaya kini telah menjadi tempat untuk dikunjungi sementara di pontianak, banyak tempat yang telah diperbaiki dan di salah satu Taman Akcaaya dipercantik. Kini sudah dilengkapi dengan rumah baca yang ada di taman percayanya.


Tempat ini bisa berganti fungsi sebagai perpustakaan dan tempat untuk dibaca bagi pengunjung yang berada di taman ini.


  • Crossing bridge

Location: Ahmad Yani Street
[English]

Infrastructure that exist in Pontianak has many improvements and changes one of the bridge crossing, bridge making is spending approximately 1 billion and this bridge will be given CCTV so that no crime and things that are not in want.


This bridge allows pedestrians who want to cross and minimize the occurrence of accidents.

[Indonesia]

Infrastruktur yang ada di Pontianak memiliki banyak perbaikan dan perubahan salah satu jembatan penyeberangan, pembuatan jembatan menghabiskan sekitar 1 miliar dan jembatan ini akan diberi CCTV sehingga tidak ada kejahatan dan hal-hal yang tidak di inginkan.

Jembatan ini memudahkan pejalan kaki untuk menyebrang dan meminimalisir terjadinya kecelakaan.

  • Chess table



Locatiion: Garden Akcaya

[English]

There is something unique when visiting the garden akcaya, not only there is a reading house there is also a chess table. Surely this place will be visited by many people, especially children.

The park is a place to relax for people around and has it own charm.

[Indonesia]

Ada sesuatu yang unik saat ini kebun akcaya, tidak hanya ada rumah baca ada juga meja catur. Tentunya tempat ini akan banyak dikunjungi oleh banyak orang, terutama anak-anak.

Taman adalah tempat untuk bersantai bagi orang-orang di sekitar dan  memiliki daya tarik tersendiri.

  • Bus stop

Location: Sultan syahrir street

[English]

The city government of Pontianak recently made approximately 7 bus stops. It is aimed so that students do not have to carry a vehicle like a motorcycle. It aims to reduce the stalled or even minimize the occurrence of accidents experienced by school students or other riders.

[Indonesia]

Pemerintah kota Pontianak baru-baru ini membuat kurang lebih 7 halte bus. Hal ini bertujuan agar siswa tidak perlu membawa kendaraan seperti motor. Hal ini bertujuan agar mengurangi macet atau pun memperkecil terjadinya kecelakaan yang di alami siswa sekolah ataupun pengendara lain.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

About Me

Ambition and Goals